וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להיות מורים? חמישה דברים שכדאי שתדעו

17.8.2017 / 8:17

סטודנט לחינוך והוראה לעתיד חושב בעיקר על השנים בהן יבלה בקמפוס ובלמידת התחום בו בחר. לא פחות חשוב להתכונן ליום שאחרי ולשנים הראשונות במקום העבודה והצלחה בו

סטודנט לחינוך והוראה לעתיד חושב בעיקר על השנים בהן יבלה בקמפוס ובלמידת התחום בו בחר. לא פחות חשוב להתכונן ליום שאחרי ולשנים הראשונות במקום העבודה והצלחה בו. בעולם בו ילדים נולדו עם אייפד בכף ידם ועם חשבון סנאפצ'ט, חשוב יותר מאי פעם לקבל את הכלים הטובים ביותר להתמודד איתם.

ריכזנו עבורכם 5 עצות חשובות שיעזרו לכם לבחור נכון את מקום הלימודים שלכם:

1. בחרו בחכמה את תחום ההתמקצעות שלכם

תחום החינוך הוא מטרייה גדולה מאוד של מקצועות – גננות, הוראה, חינוך בלתי פורמלי – ובכל תחום אפשר להתמקד בקבוצת גיל אחרת ובתחום הוראה שונה. לפני שאתם קופצים למים חשוב שתשאלו את עצמכם מהי הנטייה הטבעית שלכם? כמו כן, עליכם להביא בחשבון שיקולים נוספים - האם אתם מעדיפים ללמד ולעבוד במסגרת בית הספר או מעדיפים עבודה חינוכית במסגרות אחרות כגון פנימיות, מרכזי נוער או עמותות? האם אתם מתחברים לעבודה עם ילדים צעירים או דווקא לעבודה עם בני נוער?

בעזרת יועצי לימודים תוכלו לבחור באחד מבין שבעה מסלולי הכשרה: הגיל הרך, בית הספר היסודי, בית הספר העל-יסודי, אנגלית, חינוך מיוחד וגם חינוך בלתי פורמלי וקידום נוער, מסלולים ייחודיים למכללה האקדמית בית ברל. במקביל תוכלו לבחור את ההתמחות בה תרצו לעסוק מתוך מגוון רחב מאד של התמחויות שמציעה המכללה, ביניהן לימודי סביבה וחקלאות, לימודי ארץ ישראל וגיאוגרפיה, ספרות, לשון ועוד.

מתעניין/נת בלימודי חינוך והוראה? לחץ/י כאן

פעילות סטודנטים במסלול לחינוך בלתי פורמלי, המכללה האקדמית בית ברל. צילום מסך
המסלול לחינוך הבלתי פורמלי, המכללה האקדמית בית ברל/צילום מסך

2. בחרו במוסד אקדמי ש"יראה" אתכם

אם החלטתם ללמוד הוראה, אתם ודאי יודעים שהאווירה בקמפוס והיחס האישי חשובים לא פחות מהגודל, מהוותק ומהמוניטין של המוסד.

בחרו במוסד אקדמי שמתייחס אליכם כמו שהייתם רוצים להתייחס אל התלמידים העתידיים שלכם – יחס אישי, שמביא בחשבון את הסיפור האישי שלכם, את החוזקות וכן – גם את הקשיים שלכם. דלתו של דיקאן הסטודנטים צריכה להיות פתוחה בפניכם במטרה לפתור כל בעיה אישית, כלכלית או אחרת.

המכללה האקדמית בית ברל מדורגת בשנים האחרונות בין 10 המוסדות האקדמיים המובילים בארץ בסקרי שביעות רצון של הסטודנטים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
בחרו במוסד אקדמי שמתייחס אליכם כמו שהייתם רוצים להתייחס אל התלמידים העתידיים שלכם/בן קלמר

3. התנסות מעשית במהלך הלימודים

אחת התוצאות של המחקר הרב בתחום היא ההבנה כי את ההתנסות במסגרת החינוכית כדאי להתחיל בשלב מוקדם מאוד של הלימודים. "אנחנו פועלים לפי כמה מודלים של הכשרה, אבל העיקרון זהה", מסבירה ד"ר אילנה מילשטיין, ראש היחידה להכשרת מורים ומחנכים במכללה האקדמית בית ברל. "משנה א' הסטודנטים מתנסים בהוראה בתמיכת מדריך פדגוגי, מורה מאמן ומנהל בית הספר. הסטודנט מעורב מתחילת הדרך בהוראה, בישיבות צוות, במפגש עם ההורים. אנחנו משלבים את התיאוריה בהרבה פרקטיקה".

מורה בכיתה. ShutterStock
את ההתנסות במסגרת החינוכית כדאי להתחיל בשלב מוקדם מאוד של הלימודים/ShutterStock

4. בחרו במוסד שילווה אתכם גם בשנים הראשונות לעבודה

השנים הראשונות בעבודה במסגרות החינוך עשויות להיות מאתגרות מאוד וכדי לצלוח אותן נדרשת תמיכה. בדיוק לשם כך הוקמה במכללה האקדמית בית ברל יחידת "פורשים כנף", יחידה שמטרתה להבטיח את קליטתם המיטבית וצמיחתם המקצועית של המתמחים, המורים והגננות החדשים בתוך מערכת החינוך, על ידי הענקת תמיכה מגוונת וליווי אישי לסטודנטים ולבוגרים במשך בשלוש שנותיהם הראשונות כעובדי מערכת החינוך.

כבר בשנה האחרונה ללימודי ההוראה והחינוך (שנה ג') נפרשת רשת תמיכה תעסוקתית, ובכנס גדול נפגשים הסטודנטים עם מפקחי המחוזות, מורים, סטאז'רים ומנהלי בתי ספר. במהלך שנה זו מתקיימות גם סדנאות לכתיבת קורות חיים, לפיתוח כישורי ריאיון עבודה ולהכנת שיעור לדוגמה.

בשנה האחרונה ללימודים מתחיל גם תהליך ההשמה, ובמהלכו מגיעים מנהלים, מפקחים ונציגי עמותות לראיין את הסטודנטים במכללה במטרה לגייסם לעבודה. "תהליך ההשמה הייחודי למכללה האקדמית בית ברל הוא בעל אופי ביתי ונעים ומסייע בנחיתה רכה יותר בתוך מערכת החינוך", מספרת אורית דהן, ראש יחידת "פורשים כנף" במכללה.
ואחרי סיום הלימודים? מהשנה הראשונה משתתפים המורים המתחילים בסדנאות, בליווי מנחה מטעם המכללה האקדמית בית ברל, במהלכן ניתנת להם התמיכה המקצועית והרגשית שלה הם זקוקים (ייעוץ בנושא – משכורות, זכויות וכדומה). מודל זה שפותח במכללה והביא לירידה משמעותית באחוזי הנשירה של אנשי החינוך בתחילת הדרך, אומץ על ידי משרד החינוך.

5. מורה הוא גם מחנך וחבר קהילה

במקצועות החינוך וההוראה בוחרים אנשים שאכפת להם מהאדם שעומד מולם ומהסביבה האישית והחברתית שלו. אנשים שמעוניינים לתרום ולקחת חלק בעיצוב החברה והקהילה.

אחת הדרכים לתרגל את המעורבות הגבוהה של המורה בחיי הקהילה היא השתתפות בפרויקטים קהילתיים וחברתיים במהלך הלימודים. במהלך שנות הלימודים מעורבים הסטודנטים, למשל, בעבודה עם אוכלוסיות מוחלשות (נוער בסיכון, קשישים, פליטים, עולים וכד') ובעבודה עם קהילות יזמיות ובפרויקטים רב תרבותיים שבהם שותפים ערבים ויהודים.

בחרו בקמפוס שמעורב בחברה ונמצא בדו שיח משמעותי עם הקהילה סביבו ועם קהילות נוספות.

רוצים לדעת עוד על לימודי חינוך והוראה במכללה האקדמית בית ברל? לפרטים נוספים הקליקו כאן

עוד בנושא:

להציל את העולם, ילד אחד בכל פעם: הדרך לבנות לנוער עתיד חדש

משמרים את אפקט החממה: ללמוד איך להפוך למורים מסוג אחר

"קריירה עד לפנסיה": העתיד שמעניק החינוך לבני ה-35 ומעלה

הפי אנד: הדרך של סטודנטים לקולנוע להשתלב בשוק העבודה

וואלה! NEWS בשיתוף המכללה האקדמית בית ברל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully